Glutenintolerans

I Nyhetsmorgon i onsdags tog dom upp att Sverige är ett av länderna med mest glutenintoleranta per capita i världen. För ni som är intresserade så hittar ni klippet här;
 
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/glutenintolerans-en-tickande-bomb-2462739
 
Jag fick min diagnos -02, när jag gick trean på gymnasiet. Jäkligt skönt när dom väl kom på vad det var! :)
 
Jag mådde illa och hade järnbrist i princip hela tiden, så fort jag slutade med järntabletterna så fick jag järnbrist igen. Och det ledde till att jag svimmade lite då och då....och det var väl egentligen tack vare att jag svimmade (tre gånger på raken) och mina kompisar ringde ambulansen som jag blev utredd ordentligt.
Efter många tester så såg dom det på ett blodprov (fattar inte varför dom inte kollar sånt först) och sen fick jag göra en gastroskopi för att få det bekräftat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja, man blir så less att dom aldrig kollar vissa saker direkt.. Är så störande!

Men skönt att veta även om det kan vara jobbigt så är ju ovissheten värre..

Trevlig helg!!

Kraaaaaaaaaam :))))

2013-10-12 @ 15:33:46
URL: http://lillohman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0