19 november

Oj, helt plötsligt har det gått en vecka sen jag skrev ett inlägg! Veckorna bara flyger förbi! :/
 
Nu har iaf Nelly sovit i sitt eget rum i en hel vecka och det har gått hur bra som helst, det är bara för mig det känns lite tomt! :)
 
Hon tyckte nog att mamma var för seg med att ta av henne pyjamasen! :)
 
I torsdags var jag och vägde henne och äntligen hade hon gått upp över minimum (150g/v) så nu väger hon 5795 gram. Jag antar att det är ersättningen som gör att hon kommer över gränsen! :)
 
Hade som tänkt försöka sluta med godis (allt verkar sätta sig på magen nu :/) men nu när fredagen kom så var jag sååååå extremt sugen på godis! Klarade fredagen men lördag så var det kört! Bara att inse att jag inte har karaktär att sluta!
 
Lördagen följde jag mamma till stan, handlade lite julklappar, lämnade Nellys armband för gravyr och köpte en stor godispåse på Hemmakväll! Dom har lätt det bästa lösviktsgodiset som finns! :P
Mamma gjorde en synundersökning och köpte nya glasögon. Inne på glasögonaffären så hade dom en stor spegel och Nelly tokskrattade när jag böjde mig fram med henne i famnen och sa bu! Har aldrig hört hon skratta så mycket förr! Sötisen! :)
 
Vad det gäller mina funderingar på nya glasögon så vet jag inte om jag ska spara pengarna och satsa på en laseroperation istället, skulle vara jäkligt skönt att slippa glasögonen helt istället! Hmmm, svårt...jag funderar vidare! :)
 
Sötrumpan :)
 
Puss och Kram
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller med!!! Bäst lösgodis är på hemmakväll :))
Samma här, har försökt sluta länge men fan heller.. Man lever bara en gång ;))

Kraaaaaaam

2012-11-20 @ 12:21:41
URL: http://lillohman.blogg.se
Postat av: Sara Persson

Vilken söt tjej ni har!! Min Hugo har oxå PEVA, å vi bor i Skellefteå - känner igen "skateboarden" :-)

Svar: Tack! :) Hur gammal är Hugo? :) Är det ni som har gjort ett kompendium som man får låna från ortopeden och läsa om PEVA? Tror han i kompendiet heter Hugo! :)
Sara

2012-11-26 @ 11:44:30
Postat av: Sara Persson

Hej igen! Hogu är 11 månader gammal och det stämmer utmärkt att det är han som är i kompendiet på ortopeden i Umeå. Vi är ju några i Skellefteå som har lite kontkat med varandra (sen även Umeå). I stan är det Hugo, sen Alvin som är född 1 september, och Oskar som är 2,5 år. I Umeå hra vi 4 barn med PEVA. Sen har vi ett forum på FB som heter Klumpfot (PEVA) också, om man vill ha kontakt med andra :-). Hoppas att det går bra för er, för oss går det bra, men han har ju den svårare varianten så det tar ju lite tid ;-) . Ha det gott! /Sara

Svar: Tack för tipset! Då ska jag gå med där! :)Jo, för oss går det bara bra....lite jobbigt i början men nu har man som vant sig! :)
Ha det så bra! /Sara
Sara

2012-11-28 @ 10:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0