Bröllopsresan! :)

Nu är vi hemma igen efter en underbar weekend i Liverpool! :)

Vi flög från Luleå till Arlanda på torsdagkväll, tänkte checka in i ett rest and fly-rum men det var fullbokat så vi hittade några "stolar" som vi sköt ihop och "sovde" där! Väldigt oskönt och kallt!

Flyget till Manchester gick på morgon och när vi väl kom fram så gick det riktigt bra att hitta (fattar inte att jag alltid ska vara så orolig att vi inte ska hitta :)), köpte biljett till tåget som tog oss till Liverpool, och från Lime street station tog vi en taxi till hotellet! Väl framme på rummet blev det en liten powernap och sen en promenad på ca ½ timme in till centrum. Vi skulle mest bara se oss omkring men vi hittade Liverpool-shoppen (som dessutom låg granne med Everton-shoppen) så det blev handlat lite grann! :)








Vi stod och velade länge men tillslut kom vi fram till att vi inte vågade åka! :D


Varm hasselnötschoklad på Starbucks!



Sen åt vi middag på Jamie Carraghers restaurang och sökte åt O´neills (en pub) där det skulle vara mycket svenska fans. På baren var det proppfullt med folk, live musik, och massor med fulla engelsmän som sluddrade så att man inte förstod vad dom sa och vi såg inte till några svenskar heller! :D Blev inte så lång stund vi var där! :)



Lördagen var det den stora matchdagen (Liverpool - Manchester United) och såklart blev det strul med våra biljetter + att vi inte hade med oss någon adapter så att vi kunde ladda mobilerna som var just så pass strömlösa. Så det var bara att snabba sig ner till centrum och köpa en adapter medans vi försökte fixa fram våra biljetter. Men det ordnade sig tillslut, dom vi hade bokat resan med var mycket hjälpsamma och ringde runt, tillslut fick jag prata med en engelsman i telefonen som hade fixat biljetterna till hotellet! Pheeeeew!

Det blev en taxi till Anfield, massor med folk överallt! :)
När ett fullsatt Anfield började sjunga You´ll never walk alone fick jag jäklat gåshud över hela kroppen! Fy fan så jäkla mäktigt! Och vilken stämning det var under matchen med, synd bara att det blev 1-1, Liverpool borde ha vunnit!















Söndag var det shoppingdag, eller det var tänkt att det skulle vara det! Vi hittade inte så jättemycket! Vi gick i massor med affärer men vi handlade nästan bara i Liverpool-shoppen. Vi var in där varje dag och kom jämt ut med någon påse. Dom hade även en Disneyaffär där bredvid, där skulle jag kunna handla massor med saker! :P


Min nya tröja :)


(Enqvist 2/7)


Nu har SAIK-nalle fått en kompis! :)

Måndagen blev som en resdag, taxi till Lime street station, tåg till Manchester, strosa runt på flygplatsen tills vårat plan skulle gå och sen hade vi så tur att när vi kom till Arlanda fanns det ett rum kvar på rest and fly, vi tog det direkt! :)

Imorse så flög vi till Luleå där Tomas kom och hämtade oss!
Nu sitter jag här i soffan och är (eller iaf känner mig) totalt utmattad, lär nog sitta här resten av kvällen! :D

Puss och Kram 


Kommentarer
Postat av: Cissi

ÅÅh, vilken läcker tröja du köpt!! =) Bra idé! =)



Vilket sött på er tillsammans, röda-nördar :P



ÅÅhh, nu längtar jag ännu mer tills vi ska fara!! Fast jag behöver nog några månader till att förbereda mig att vara borta från lilleman en hel vecka :P



Kraaaaaaaaaaaaaaaam

2011-10-18 @ 19:43:04
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0