Cypern

Jaha, då har man kommit hem efter en vecka på Cypern! Tiden har gått supersnabbt men det är samtidigt rätt skönt att komma hem! :)

Vi har för det mesta solat och badat, temperaturen låg på ca 37-38 grader nästan hela veckan så det blev en chock när man klev av planet i Cypern, kläderna klibbade fast DIREKT mot kroppen! Mysigt! :)
 Hotellet var SUPERBRA! Det har då slagit alla hotell hittills som vi har bott på, det mesta beror nog på att dom hade skrivit ut på frukosten vad som innehöll gluten, laktos m.m. Det är så jäkla skönt att slippa fråga varje gång man ska äta...det är verkligen ett STORT + för mig...hatar att känna mig besvärlig och fråga hela tiden vad saker innehåller och det är svårt att dessutom förklara på engelska! :) Innan vi for fick jag även hemskickad en lista på vilka maträtter jag kunde äta i dom två restauranger som fanns på hotellets område! Helt perfekt! :)

Våran balkong (den övre)

Utsikt från balkongen

Första dagen...varmt!! ;)

Så här har väl ungefär våran vecka sett ut;

Måndag: Kom rätt sent på hotellet, tror vi slötittade på tv och la oss sen (jag och mitt dåliga minne ;))
Tisdag: Upp tidigt och åt en superfrukost sen ner till stranden (Sandy Bay), solade och badade i havet! När vi blev less gick vi till poolen istället! Sen blev det duschen och ut och äta på kvällen! Kl 22.00 var det show på hotellet, två tjejer och två killar sjöng och dansade nästan varje kväll! :)

Sandy Bay

Onsdag: Den var rätt lik tisdagen förutom att vi gick till Nissi beach istället, det låg lite längre bort...måste ju pröva på båda stränderna! :)

Bilder från showerna

Frozen strawberry daiquiri :P

Torsdag: Då tog vi bussen till Waterworld waterpark, det är den största i Europa! Riktigt kul att åka massor med vattenrutschbanor, gillar mest dom man åkte gummiring i! Svårt att ha med sig kameran och ta bilder därifrån, fick några dåliga men gå in på deras hemsida så ser ni mycket bättre vad som finns! :)
När vi hade åkt klart tog vi bussen tillbaka och låg vid poolen ett tag innan det var dags att göra sig klar för middag och senare på kvällen showen!

Fredag: Då låg vi vid poolen hela dagen, var rätt skönt att slippa all sand! :) På kvällen åt vi Barbeque buffé, supergott var det! :P

Bilder från kvällen

Lördag: Då blev vi upphämtade på hotellet av en buss som körde oss till hamnen, för den här dagen så skulle vi åka med på en katamaran! Fick rätt bra plats på båten, längst fram på nätet! :) Först åkte vi och tittade på spökstaden, nog för att man inte såg så mycket eftersom man inte får komma så nära! Lånade kaptenens kikare men jag fick som aldrig till skärpan! Men guiden sa att om vi hade sett I´m legend så kunde vi föreställa oss hur det ser ut där....hela staden (Varosha i Famagusta) fick ca två timmar på sig att lämna stället! Ingen utom FN-soldater kommern in där och så har det varit sen 1974!

Sen gick båtturen vidare till den så kallade Blå lagunen, där var det lunch, bad och snorkling som gällde! Jag som har hajskräck höll mig mest intill båten, såg ingen fisk men Johan for ut lite längre så han fick se rockor och nån platt fisk! :) Jag såg faktiskt flygfiskar, trodde däremot att det var fåglar först! :D

Vi träffade även på The Black Pearl

När vi kom tillbaka till hotellet blev det det vanliga...poolen, duscha, middag (Tex-Mex buffé) och show :)
Söndag: Vi låg vid poolen hela dagen här åxxå.

Vattengympa :P

Måndag: Hemresa tidigt på morgonen! Pappa hämtade oss på Kallax, tack så mycket!
Tack även till Tomas och Britt som har haft våran älskade Izzy hela veckan! :)