1:a advent

Idag är det redan första advent, vad tiden går fort! Känns som att det var sommar alldeles nyss! :/



I fredags efter jobbet så åkte jag, mamma och syster till Solbacken en sväng. Jag behövde köpa en ny adventsljusstake eftersom vi kom på att en av våra hade gått sönder förra året...typiskt att man har så länge på sig men kommer inte ihåg det förrän man ska ta fram alla julsaker nästa gång!
Måste ju berätta om Jossa åxxå, vi var in på Viking och hämtade pizzor, när vi sen gick därifrån så babblade vi på och Jossa svängde av...jag hann skrika nej men hon fattade inte vad det var och öppnade dörren på en Volvo som stod bredvid mamma och pappas Volvo, hon som satt i passagerarsätet måste ha blivit förvånad. När nu Jossa märkte sitt misstag stängde hon bara dörren utan att säga nåt och kastade sig in i rätt bil och ville bara där ifrån...jag låg i baksätet och höll på dö av skratt! Sen hade hon lite ångest över att hon inte sa nåt till henne utan bara stängde dörren! :D

I lördags så blev vi bjudna på mat, svärfars hade med sig mat när dom kom och tittade på hockeyn! Tack så mycket! Det var inte länge SAIK fick ha serieledningen men dom kommer väl tillbaka får jag hoppas! Dom gjorde en riktigt dålig match tycker jag, dom hade som ingen fart! Dessutom tycker jag att domarna förstörde matchen, dom tog alldeles för mycket utvisningar, spelarna fick ju knappt peta på varandra så blev det utvisning, nu säger jag inte så bara för att AIK förlorade utan det gällde båda lagen! :(

Imorse när jag vaknade så frös jag om min näsa, den var alldeles kall, tvingade mig upp i det kalla huset för att kolla på termometern, 15 grader inne! Fy fan, var bara att sätta igång att elda direkt! :/ 

Vi har varit upp en sväng på skyltsöndag!
Kom ihåg när man var liten, då var det alltid mycket att titta på, man fick julklappar och prata med tomten! En riktig julkänsla! I år var det faktiskt mer än det brukar vara så jag hoppas det håller i sig! :)



I helgen har jag även bakat en massa, har blivit ca 125 st bullar, ca 75 st muffins och en massa negerbollar!
Som tur var så fick jag in det i frysen men jag har ingen aning om hur jag ska lyckas få in mer...man skulle ha haft en liten extra frys som man kunde ha på julen eller nåt!

Nu blir det att se Tottenham - Liverpool sen tacos till middag! :)

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Cissi

JÄVLAR vad du har bakat!! =) Då jag gör kanske det blir 20 muffins, max!! Och typ 40 bullar! =) Bra jobbat!!! =)



Jag håller med om skyltsöndag..men nästa år då Neo är lite mer med då kommer det bli roligare..för oss i alla fall =)



Ha en bra söndag, kraaaaaam! =)

2010-11-28 @ 18:34:10
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: razzel

Nu när det är kallt ute går det bra att ha lite saker utomhus (på altanen t ex) bara du har det i en plastlåda eller något som hundar o katter inte kan öppna. Men kom ihåg att ta in det till frysen om det mot all förmodan blir plusgrader... ; )

2010-11-28 @ 21:37:55
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Cissi

Tack detsamma! Även om det vart en kortis!!



Jo, han växer som en tok! =)



Kraaaaaaam!

2010-12-01 @ 19:14:35
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0