Viktväktarna

Igår så gick vi en lång-promenad med Izzy! Jag hatar när det är så här blött och sandigt ute och man har hund! Izzy som i normala fall är ljus i pälsen var alldeles svart på tassarna, benen och under magen! Blev fram med vattenslangen (som hon hatar) och spola av henne....ändå så sitter det fast massor med grus under magen på henne! Blir galen! Vi platsade henne i hallen ett tag så att hon fick torka lite innan hon kom in i resten av huset, blir ändå små grushögar där hon ligger! :/ Och jag tror hon jävlades med oss på promenaden åxxå...hon kollade på oss och sen sprang hon i full fart, hoppande och studsande, igenom en STOR, LÅNG "vattenpöl" på gräset bredvid vägen där vi gick! Gaaah, man blir tokig men hon är ju för charmig åxxå! :) Hon vet så väl att hon inte får men kan inte låta bli!



Idag så kom Viktväktarna till jobbet 16.00, så jag stannade kvar och lyssnade!
Så nu är det så här; 12 veckor framåt ska vi ha en träff varje tisdag (med uppehåll på semestern)! Invägning + annat nästa tisdag och då ska jag få veta hur många propoints jag får äta varje dag! Man fick åxxå extra points om man tränade och man hade en veckobonus på några points varje vecka! :P Sen kom jag inte ihåg så mycket mer men jag berättar nästa tisdag hur det har gått! :)
Känns som en bra metod för mig eftersom jag ALDRIG skulle klara mig utan mat och bara dricka dom här dryckerna som alla dricker! Måste ha mat! :)
 Har tänkt att ge det här ett försök, kanske kan gå ner något kilo och då skulle jag vara nöjd! :)



Jag och Jossa fick med oss pappa åxxå, trodde inte att han skulle vara där men där hade jag allt fel!
Bra jobbat pappa, det var inte så hemskt va?! :)

PS. Jag sprang faktiskt i söndags, var inte för lat! ;)

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Cissi

Så jäkla söt hund ni har!! =)



Behöver du vara med i viktväktarna????? Tror jag KNAPPAST!!!



Fast du är sjukt duktig med träningen...snart får jag också börja!!! Ska fixa mig 28 april, sen läka, sen..då jävlar!! =)



Ha det bäst, kraaam!

2010-04-14 @ 06:16:46
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0