Barcelona 2009

Nu är vi hemma igen efter en skön semester i Barcelona! :D Ska försöka sammanfatta det vi har gjort under veckan. :)


Jag och Johan

Onsdag: I förra inlägget skrev jag om vad vi gjorde den här dagen, kan lägga in några bilder från den kvällen när vi gick på stan å så! :)






Jag, syster och Åsa

Torsdag: Vi shoppade hela dagen! På kvällen var vi bjudna på invigningen av en ny klubb, VIP till och med! Vi fick gå in gratis men stannade inte länge. Man är verkligen bortskämd här i Sverige med att man inte får röka inne på klubbar, gick ju knappt att andas när man var där inne och sen stank man äckelrök! :/ Snap var där och spelade, dom som sjöng "Rhythm is a dancer" om ni kommer ihåg den från typ 90-talet någon gång :P




Jag och Johan på klubben

Fredag: Då var vi och såg den mäktiga kyrkan "Sagrada Familia", vet inte riktikgt hur länge dom har hållt på att bygga den men jag tror att det var från ca 1882 eller något sånt! Gaudi, han som är Barcelonas kända konstnär dog någon gång under bygget, blev påkörd av en spårvagn och det var han som hade gjort ritningen (om jag inte minns fel) men dom har fortsatt att bygga på den och det är inte lite detaljer! :)








Oooh, vågade mig ut


Åsa, syster och jag...vi står och fegar lite

Det blev även lite shopping den här dagen. Åsa och Daniel tyckte att vi skulle fara på "horspaning" sen på kvällen, så vi for och köpte godis, tog bilen och for iväg! Hehe, jag vet att det låter helt sjukt och det var det åxxå! Det var inte LITE horor ute och mycket transvestiter! På transvestitområdet så kom det en transa och gick med stora silikonbröst och snoppen hängandes ut ur stringen, ÄCKLIGT!!!! :P

Lördag: Det var den här dagen vi hade längtat till så mycket, vi skulle se Barcelona - Mallorca på Camp Nou! Hur mäktigt som helst, stort som satan! Vi fick rätt bra platser åxxå, satt snett bakom ena målet! Jag blev lite orolig när varken Messi, Iniesta och Xavi spelade...ville ju se så många som möjligt men som tur var så kom dom in i andra halvlek! :D Zlatan gjorde en kunglig klack som gjorde så att Pedro kunde göra mål! :D Barcelona vann med 4 - 2, Barcas mål gjordes av Pedro (2st), Henry och Messi (straff)


Jag, Johan, Jossa och Åsa


Zlatan

Söndag: Nu skulle vi ut i parker och titta, först blev det Ciutadellaparken och Triumfbågen sen vidare till Gaudiparken...man kände sig verkligen kulturell den här dagen! Ciutadellaparken var stor och hur fin som helst!






Åsa, Johan och jag





På kvällen var vi bjudna på vimmelfest (eller vad man ska kalla det) på en klubb nere på stranden! Plockmat och gratis vin och champagne! Vi kände oss rätt så felplacerade där, visste inte vad man skulle prata om så vi pratade mest med varandra! Vi stannade inte så länge, en timme eller nåt sånt! :)

Måndag: Den här dagen så tog vi oss iväg till akvariumet, många fiskar och några pingviner fick vi se men sen var det inte så mycket mer, rätt ovärt! Jag hade hoppats att det skulle finnas delfiner men näe, inte det! :(


Jossa, Johan och Åsa


Jag, Johan och Jossa


En jävligt ful fisk...ser halv ut! :)

Sen for vi vidare till olympiaområdet! Fick gå runt och se på arenan och områden brevid! Tänk att dom byggde det där bara för OS -92....iofs så har dom väl aktiviteter där nu åxxå, dom hade iaf haft någon Snowshow där på lördagen!

Tisdag: Vi tog bilen och for iväg till en liten by som heter Sitges. Åsa och Daniel tycker det är så fint och mysigt där! Men innan vi kom fram så körde vi lite fel, var och irrade runt Espanyols arena! Men det var ju bara bra för då fick man se den åxxå, från utsidan men ändå! :D Sen råkade vi svänga av lite för tidigt så vi hamnade på en bergsväg men den ledde till Sitges den med! Men den var krokig och sen stupade det ner mot havet, så vi körde inte så fort kan jag lova! :P






Åsa, jag och Johan

Onsdag: Åsa skjutsade oss till flygplatsen på morgonen och sen bar det av hem! Däremot fick vi vänta på Arlanda i flera timmar och kom hem till Byske efter 24.00 någon gång...blev inte mycket sömn innan man skulle upp och jobba! :/

Torsdag: Klarade mig igenom dagen trots att jag kände mig som en zombie! Blev ett släplass till återvinningen, mat hos Tomas och Britt sen hockey! AIK lyckades iaf ta ett poäng så man kan ju hoppas att det vänder nu! :D

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Razzel

Du måste återvända och ta med svärmor upp i det där tornet! Hon skulle VERKLIGEN uppskatta utsikten!! ; )

2009-11-13 @ 18:29:43
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0