29 oktober

I torsdags hade vi en till förälsraträff och den här gången handlade det om barnsäkerhet. Så Peppe var och visade hur man skulle göra HLR och ifall barnen skulle sätta något i halsen.
Vi var även på BVC för att väga och mäta Nelly. Egentligen skulle hon vaccineras åxxå men det blev flyttat tills på torsdag den här veckan.
På aftonen var vi på kalas hos Alma som fyllde 5 år. Massor med folk och fika. Nelly somnade brevid fikabordet i sin mosters famn! :)
 
 
 
Fredag så hälsade vi på Nellys farmor en stund sen blev det Tacos för oss, bjöd ävven mamma på mat eftersom hon var här och skötte lillan så vi kunde vara ute i friggan och plocka ihop en massa loppis saker. Sen blev det godis-mys med X-factor och Being:Liverpool på tv.
Jag har tänkt att börja ge Nelly lite ersättning nu, så fredag var första gången vi prövade flaskan och hon totalvägrade! Gick inte alls det där! :)
 
Lördag blev det att stiga upp tidigt och såklart när man ska upp tidigt så sover Nelly som en stock! :)
Vi skulle ha loppis i Franke-matsalen, gäller att passa på då det är höstmarknad i Byske. :)
Sen blev det en snabbsväng på marknaden med mamma åxxå!
Johan drog till stan för att äta, dricka öl och se hockey med grabbarna...jag och Nelly drog till Kåge för att se hockey hos Lina och Texas.
 
Söndag var det loppis igen.
Vi fick ändå sålt rätt mycket av det vi hade med oss, en vinst på ca 900 kr blev det! :)
Mamma var på IKEA och har köpt en liten hylla som vi ska ha i Nellys rum...tror det kommer att bli bra! :)
Vi hade träff med prästen om dopet åxxå. Förvirrad som jag känner mig just nu så glömde vi ju såklart bort det, prästen ringde och efterlyste oss efter en halvtimme! Det var verkligen pinsamt! :)
Vi prövade även flaskan igen och den här gången åt hon upp allt, utan gnäll! Så det kanske kommer att gå ändå! :D 
 
Idag har vi inte hunnit med så mycket än, men vi ska nog till stan sen i afton!
Har äntligen fått Nelly att sova, hon kämpar verkligen emot ibland! :)
 
Puss och Kram
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, amningshjärna skyllde jag på då jag glömde saker :P

Ganska skönt att ge flaska också så man kan få hjälp med matningen nagongång...

Syns på söndag!!
Kraaaaaaaam

Svar: Haha, jag skyller på det jag med! :PJa, det gör vi! :)
Kraaaaaaam
Sara

2012-10-29 @ 22:19:53
URL: http://lillohman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0