22 oktober

I torsdags hade vi föräldraträff igen på öppna förskolan, den här gången pratades det lite allmänt om sjukdomar och Lotta från Apoteket var där och visade olika produkter!
 
Fredagen så följde jag mamma till stan, hon skulle shoppa doppresent åt Nelly, det blev att hon köpte till mormor och pappa med....så jag har strukit över kläderna i förra inlägget som blev köpta! :D På kvällen blev det film med Lena-Marie och Simon.
 
I lördags blev våran lilla Nelly tre månader, tiden går för fort nu, hinner inte med! <3
 
 
Igår blev vi bjudna på middag hos mamma, supergott!
Tusen tack!
 
Har varit och handlat en massa ingredienser för bakningen till dopet idag, antar att det är dags att börja med det snart så man slipper stressa! :)
 
Blev en snabb uppdatering det här! ;P
 
Puss och Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan!
Jag väntar nu en liten flicka och är i v.30, så endast ca 10 veckor kvar! Men jag fick reda på ultraljudet att vår tjej också kommer födas med inåtvända fötter som vi kommer behöva återställa efter födseln. Och efter jag fått reda på det har jag med nästan all energi försökt googlat och fått tag i någon mamma som varit med om lika. Och på den vägen hittade jag dig. Jag tänkte bara fråga om du hade lust att förklara lite om fötterna och vad ni fått gått igenom för mig. Så man vet lite vad som väntar.. Känner sig så ensam om det här så det är inte klokt. Skrivit in min mail, du gör som du vill om du vill svara! Men jag hoppas såklart det! MVH Emelie

Svar: Hej Emelie!Din mailadress verkar inte ha kommit med så jag hoppas du ser det här ändå och har du mer frågor så kan du maila mig på [email protected]. :)

Jag kände precis som du men ni är absolut inte ensam om det här! Det finns en jättebra grupp på Facebook som heter Klumpfot (PEVA), gå med där för där får man mycket tips! :)
Vi visste inget innan Nelly kom, utan det kom mer som en chock efter förlossningen.
Det började med att hon blev gipsad och man var in och bytte gips varje vecka. Sen när hon var ca 3 månader så gjorde hon en hälseneoperation, då blev hon nedsövd och dom skar av hälsenorna, nu för tiden tror jag dom bara lokalbedövar. Sen hade hon gips i nån vecka till sen blev det DB-skena (Dennis Brown) dygnet runt. Tror det är lite olika vilken skena man får men i Umeå verkar dom mest köra på DB-skenan iaf. Hon hade iaf skenan dygnet runt tills hon var ca 8-9 månader (man glömmer som tiden) sen blev det bara på natten och där är vi än idag. Det har gått jättebra med skenan och det kommer gå jättebra för er med! :)
Jag vet att jag var orolig för hur hon skulle lära sig krypa och gå...men dom kommer på egna sätt att krypa....Nelly gick en vecka efter sin 1-års dag så det verkar inte försena något! :)
MVH Sara
Sara

2015-01-16 @ 09:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0