Äntligen är Nelly här <3

Så var hon ÄNTLIGEN här! Våran lilla Nelly! <3
 
3710 g och 50 cm
 
Min födelsedag gick utan att det kom en bebis. Jag fick många fina presenter, mest pengar och filmer som vanligt! :)
 
Fredag 20 juli så hade vi tid hos läkaren för att åter igen kolla mitt blodtryck och att bebisen mådde bra. Allt såg fint ut men hon tyckte att det var dags att sätta igång mig, onödigt att vänta längre och det var lugnt på förlossningen.
 
Så jag fick sitta med en CTG-kurva i ca 30 min och sen fick jag ett piller så att livmodertappen skulle mogna klart. Sen skulle dom kolla igen efter 6 timmar om jag behövde ett till piller och ta hål på hinnorna på lördag, så var planen iaf! :)
 
Jag och Johan gick ner i cafeterian och åt sen for han hem med mammas och pappas bil som vi hade lånat, skulle hämta lite mer saker och åka tillbaka med sin pappa senare.
Jag la mig i sängen på vårat rum och hade tänkt läsa ett tag, men det gick inte länge förrän jag kände att vattnet gick. Barnmorskan kom just in efteråt och sa att jag skulle få sätta mig i en CTG-kurva igen, så hon kopplade mig och lämnade mig sittandes i ett förlossningsrum.
Det gick inte länge innan värkarna började, gick som undan, när barnmorskan kom tillbaka så tyckte hon att det var lika bra att jag bytte om och stannade i förlossningsrummet eftersom bebis skulle komma snart.
Johan hade fortfarande inte kommt tillbaka så barnmorskan skulle gå och hämta en telefon så jag kunde ringa efter honom men just när hon gick ut genom dörren så kom han som tur var! :D
 
Värkarna var inte sköna, körde med lustgas men tillslut sa jag att jag ville ha en epidural. Oj, så jävla skönt det var när man hade fått den! Efter epiduralen var det ingen match! :P Krystvärkarna gick bara fint!
 
11.10 Fick jag pillret
13.10 Vattnet gick
13.30 Värkarna började
17.15 Krystvärkar
17.50 Vårat underverk föddes
 
Så det gick jäkligt snabbt när det väl satte igång! :)
 
Nu måste jag mata Nelly innan hon hungrar ihjäl! ;)
Jag får skriva mer senare...
 
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till ert lilla underverk!

Svar: Tackar! :)
Sara

2012-07-29 @ 11:40:10
URL: http://idajohannamaria.wordpress.com
Postat av: Cissi

Ja, eller hur!! Epiduralen är underbar :):):)
Kul att höra om allt :)
Nu måste vi snart komma ju!!
Kanske måndag eller tisdag?
Kraaaaaaaam

2012-07-29 @ 12:09:40
URL: http://lillohman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0