Detroit - St Louis

Igår så flög vi ner till Stockholm för att se lite NHL! :) När vi kom ner på morgonen så ringde jag till Lina och Nike, dom åkte ner i torsdags och vi skulle bo på samma hotell. Så Lina fick komma och möta oss så vi skulle hitta till hotellet eftersom jag och Johan har sämst lokalsinne av alla tror jag! :P När vi ställt in väskorna på rummet så gick vi direkt in till stan för att shoppa lite! Jag som inte skulle shoppa så mycket eftersom vi snart ska till Barcelona hittade såklart massor med kläder jag ville ha! Här är lite av det jag shoppade sen blev det några småsaker till! :D





När vi kom tillbaka till hotellet hann vi  bara ta en dusch och göra oss klara sen gick vi ut och åt. Vi hade gått förbi ett Tacoställe som vi bestämt oss för att äta på, så det blev en tacotallrik och en Corona med lime! :D Stod länge och funderade på om jag skulle våga dricka en öl eftersom jag inte tål det men dom hade ett bra erbjudande så jag kunde inte stå emot! Och gott var det! :) Efter maten tog vi en taxi till globen, tror vi var där lite före 18.00. Så efter insläppet gick vi till baren och tog en öl och cider sen shoppade vi runt bland tröjorna. Det blev en Zetterberg för mig och en Lidström för Johan, sen tyckte vi som att St Louis tröjan var så snygg så vi var tvugna att köpa en sån var åxxå, då fick det bli en Berglund för oss båda! :)







Jag och Johan var ju lite sena på att boka, så vi hade plats på rad 1. Jag trodde det var där nere vid sargen men fan så fel jag hade. Det var alltså typ längst upp och längst fram, fy fan vilken svindel jag hade. Vågade inte luta mig fram, jag kommer då aldrig mer sitta där uppe...nu vet jag då vad den sektionen heter så det blir att undvika den! :) Lägger ut en bild så ni får se...blir alltså på tredje sektionen, längst fram...USCH!



Som tur var så var platserna vid Lina och Nike lediga så i första periodpausen smög vi oss dit och satt där resten av matchen! :P Mycket bättre platser där! :) Tyvärr så förlorade Detroit med 3-4, dom spelade egentligen bara bra i första perioden...ledde där ett tag med 3-1 men sen kom St Louis igen och gjorde några snabba mål på typ 5 minuter eller nåt! :/ Men Jonathan Ericsson fick iaf göra ett mål! :) Lite bilder från globen, svårt att få bra bilder när dom rör sig hela tiden! ;)


Jag och Johan


Nike och Lina





Sen hann vi just hem för att se Skellefteå krossa Frölunda med 5-2! :D

 VS

Tim Erixon gjorde ett så snyggt mål, åkte själv från eget mål! Och Marttinen gjorde mål igen, han är kung! :D Förresten så är Tomas Surovy klar för AIK åxxå! :P


Tim Erixon


Tomas Surovy

Tänkte lägga ut lite bilder på toan men det har inte hunnit hända så mycket intressant där än, bara taket som är klart så jag väntar ett tag med det! :)

Puss och Kram



 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Snygga kläder ni köpt.Fy så högt,förstår väl jag om du fick svindel.Kram

2009-10-03 @ 22:45:52
Postat av: Johanna

Vilken match var bäst? :)

2009-10-03 @ 23:34:38
URL: http://www.hockeyfreeaket.blogspot.com
Postat av: Josefin

åååhhh vad avis jag blir! :P snygga kläder :) 4 veckor kvar idag till Barcelona!! :D kram

2009-10-04 @ 19:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0