Julen

Onsdag: Jag slutade 10.30, otroligt skönt var det! Sedan var vi på banken och gjorde klart lånet, känns alltid lika jobbigt men man måste ju betala sina räkningar! :/ Men nu är det iaf renoveringsstopp ett tag! :)
På kvällen så var det uppesittarkväll hos pappa och vi spelade bingolotto! Ett mer utdraget program får man leta efter men vi vann faktiskt 100kr! :P




En trött hund hade vi som tog över soffan på slutet! :)

Julafton: Vi började dagen hos Johans mormor och morfar i Storbränna! Tyvärr så hann vi inte vara där så länge, men vi fikade och pratade ett tag innan det var dags för oss att fara till Byske igen!


Gusti och Einar (Johans mormor och morfar)


Britt, Tomas och jag


Nicke och Johan i bakgrunden

 Vi skulle vara hos pappa på kvällen, sista julen i huset! :/ Hos pappa blev det middag, efterrätt + mera fika! Man äter alltid för mycket på julen! :)


Mormor, Stefan (Vanriks son) och Vanrik


Pappa


Mamma


Älsklingen

Julklappsutdelning var det ju åxxå, det får jag ju inte glömma! ;) I Johans släkt så hade vi dragit en lapp och namnet som det stod på lappen skulle man köpa en julklapp till för ca 500kr! Lite tråkigt eftersom jag tycker om att köpa julklappar men det gick bra ändå, jag fick många fina julklappar! :P


Filmer såklart ;)


Dom tre första Twilight böckerna + tredje delen av "Eragon"- böckerna :)


I necesären är det en massa jordgubbsdoftande saker från Body Shop, större minne till kameran, vas, skor och Super Mario Bros till Wii! :P


Halsband av älsklingen, dålig bild men det står "Du & Jag" på det


Duk och kläder


Ännu mera kläder


En jättefin lampa från Ikea

Fick även massor med pengar! Tack för alla fina julklappar!

Jag och Johan skulle göra det lite mysigt när vi kom hem, så vi eldade i öppna spisen och sen kom vi på den brighta idén om att sova där! Så vi la ut två täcken på varandra så att det skulle bli lite mjukt och sen sov vi framför brasan! Jättemysigt! Vaknade ca 06.00 och hade svinont överallt så då blev det sängen istället! :P

Juldagen: Vi sov länge och sen la vi oss på soffan och såg lite Dexter! Ringde till mamma och pappa, frågade om dom behövde hjälp med att äta upp resterna! ;) Så vi for till mamma på middag, sen var jag kvar där rätt länge! Jag väntade på Johan som var och latjade i gympahallen! När han kom och hämtade upp mig så följde Nicke och Malin med oss hem sen blev man övertalad att dricka lite! Så vi satt och babblade på sen blev det Stengården men vi var så sena att vi bara hann vara där i ca 30 minuter! Men ändå hann jag skämma ut mig och gå till fel bil när vi skulle fara! Typiskt mig! ;)


Malin och Johan

Annandagen: Idag har det inte hänt så mycket! Malin och Nicke sitter och spelar Super Mario medans jag sitter här och skriver! :) Idag är det en hockeydag, 16.00 SSK - SAIK och sen 20.00 så drar JVM igång, HEJA SVERIGE!

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jo, visst då!?=)



Vad fina grejer du har fått också! =) Och julen går så himla fort, nu är allt över...:( Men tur man har världens bästa lill-skruttis att vänta på! =)



Ha det bäst, kram på dig! =)

2009-12-26 @ 13:40:35
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Razzel

Trodde vi med.... men det visade sig att matchen börjar 17 istället.. Vet inte om det beror på vädret? Så det blir lite Mario Kart och bloggläsning i väntan på att klockan ska bli 17

2009-12-26 @ 16:34:49
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Josefin

Ni verkar ha haft en jätte mysig jul! :D

och lät jätte mysigt att sova framför brasan :)



kram på er

2009-12-26 @ 22:28:53
Postat av: Cissi

Tack så mycket!! =)

2009-12-27 @ 12:59:17
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hehe jo förstod att du menade på jul å inte framför brasan :P

Ja jag vet att jag inte har uppdaterat bloggen på väldigt länge, men våran adapter till att ladda kameran har gått sönder.. så tänkte vänta tills man kan ta kort på grejer innan jag skriver men vi får se :)



saknar dig!

kram

2009-12-28 @ 00:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0